Kislángi Á.M.K. Napköziotthonos Óvoda
 
 
MENÜ

 

 

Intézményvezető: Okos Tamásné


Vezető helyettes: Szabóné Horváth Henrietta

 

 

 

Intézménybemutatás:

Az óvodát 1953. február 1.-én nyitotta meg a Községi Tanács VB.

Az első időkben egy csoporttal, 1960.-tól két csoporttal működött. 1974.-ben épült a harmadik csoportszoba. 1992.-ben bővült negyedik csoportszobával a hozzá tartozó öltözővel és mosdóval.

Ettől az időponttól a főzőkonyhát melegítőkonyha váltotta fel. 2003.-ban épült fel a tornaszoba, amelyhez az alapanyagot az Etalon Sport biztosította. A munkát a szülők végezték társadalmi munkában. 2008. szeptemberétől három csoporttal dolgozunk. 2009. nyarán az önkormányzat sikeres pályázata révén az épület tetőcseréjére került sor.

Az óvoda családias légkörű, barátságosan berendezett termeiben sokféle fejlesztő játék között tölthetik napjaikat a kisgyermekek. A korszerű tornaszoba a sok sportszerrel, a hangulatos, praktikusan felszerelt udvar, a tágas kert segíti a legfontosabb gyermeki tevékenységnek, az elmélyült, folyamatos játéknak a zavartalanságát. Ebben a folyamatban valósul meg a gyermeki önállóságra és aktivitásra építve a komplex tanulási program.

Az intézmény feladata, alaptevékenysége Az óvodai nevelés a gyermek neveléséhez szükséges, a teljes óvodai életet magába foglaló foglalkozások keretében folyik.

          Az óvoda a gyermek két és fél, illetve három éves korától ellátja a gyermekek védelméről és gyámügyi szolgáltatásról szóló törvényben meghatározottak szerint a gyermek napközbeni ellátásával összefüggő feladatokat is.

          Az óvoda az illetékes szakértői bizottság szakvéleménye alapján ellátja a kiemelt figyelmet igénylő tanulók közül a különleges bánásmódot igénylő gyermekek integrált nevelését.

Az óvoda részt vesz a halmozottan hátrányos helyzetű és hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségét szolgáló integrációs rendszer szerinti óvodai fejlesztő programban a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet XIX. fejezet 67. A képesség kibontakoztató és az integrációs felkészítés szabályai 173.§ alapján.

Jelenleg a férőhelyek száma: 103

Minden évben, az óvodánkban létrejövő adott lehetőségek döntik el, hogy milyen csoportszervezési formát alkalmazunk.

Óvodánk nevelőtestülete az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja alapján készített nevelési programok közül a TEVÉKENYSÉGKÖZPONTÚ ÓVODAI NEVELÉSI PROGRAM -ot választotta.

Óvodánk a családi nevelés kiegészítője a gyermek 3. ill. 2,5 éves korától iskolába lépésig. Biztosítja az óvodáskorú gyermek fejlődésének és nevelésének optimális feltételeit. Közvetetten segíti az iskolai közösségbe történő beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését. Az óvoda pedagógiai tevékenységrendszere és tárgyi környezete segíti a gyermek környezettudatos magatartásának kialakulását.

Óvodánk a gyermekeket 3 ill. 2,5 éves koruktól a tankötelezettség – Nkt. 8 § (1) bekezdésében meghatározottak szerinti – kezdetéig nevelő intézmény.

Az óvodai nevelés a gyermek neveléséhez szükséges a teljes óvodai életet magába foglaló foglalkozások keretében folyik.

Az óvoda a gyermek 3 ill. 2,5 éves korától ellátja a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló Tv-ben meghatározottak szerint a gyermekek napközbeni ellátásával összefüggő feladatokat is, továbbá szervezett foglalkozások keretében 5. életévtől kezdődően az iskolai életmódra való felkészítést, ideértve a sajátos nevelési igényű gyermekeket is.

Különleges gondozás keretében ellátott feladatok.

-         Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek óvodai fejlesztése

-         A beszédfogyatékos gyermekek óvodai fejlesztése

-         Érzékszervi fogyatékos, (nagyothalló) óvodai fejlesztése

-         a mozgásszervi fogyatékos ( önálló helyés helyzetváltoztatásra képes ép értelmű mozgáskorlátozott)

-         egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem-vagy magatartási zavarral) küzdő gyermek

Fejlesztő foglalkozások

A Nevelési Tanácsadó és a Szakértői Bizottság szakvéleménye alapján a további 1 év óvodai nevelésben részesülő gyerekek részére fejlesztő foglalkozásokat szervezünk.

A fejlesztést a szakvéleményben előírt fejlesztési feladatok alapján a csoportban dolgozó óvónők végzik, a csoportban integráltan ill. egyéni fejlesztés keretében (heti 2 óra) és a logopédus heti egy alkalommal.

Az egyéni fejlesztéssel foglalkozó óvónők fejlesztési tervet készítenek és fejlesztési naplót vezetnek.

Fokozattan figyelünk a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek beilleszkedésére és felzárkóztatására.

Szabadidős foglalkozások

-         Zeneovi

-         Kézműves foglalkozás

Hetente 1-1 foglalkozást tartunk az 5-6 éves gyermekek részvételével.

Évente több alkalommal részt vesznek gyermekeink a falu rendezvényein.

Lehetőséget adunk arra is, hogy munkánkat továbbképzés keretében más óvónők is megismerjék.

A szabadidős foglalkozások célja, feladata:

-         Művészeti neveléssel elősegíteni gyermekeink személyiségfejlesztését, érzelmi életének gazdagodását.

-         Az értékes népi kultúra megalapozása és fejlesztése.

-         Minél több gyermek kerüljön kapcsolatba a művészetekkel

-         A gyermekek rendszeres és céltudatos munkára nevelése

-         Ritmusérzék, térérzék fejlesztése, jól koordinált mozgás kialakítása

-         Közösségi életre nevelés

 Különös közzétételi lista:

 

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet